Media spär på oro hos företagen

Den finanskris som startade i USA har spritt sig över världen och utlöst en lågkonjunktur. De flesta företagen i Sverige har inte märkt mycket av finanskris eller dålig konjunktur, men kommer säkert att få känningar med tiden.

Det värsta orosmomentet hittills har dock varit media och då aldeles särskilt Dagens Industri som verkligen under lång tid genom krigsrubriker fått alla att känna hur uselt allting i näringslivet fungerar Många företagare som i sina orderböcker inte känt av någon vikande konjunktur, mår ändå dåligt och rustar för svår kris, efter att DI övertygat dem om att allting är på väg mot katastrof. Ord som kollaps, chock och kris används dagligen och riskerar att bli självuppfyllande när dom nöts in hos oss alla.

Övriga media rapporterar naturligvis kring dessa världsomspännande och viktiga händelser. De flesta dock med förnuft.

3 Svar to “Media spär på oro hos företagen”


  1. 1 Bertil Pärsson oktober 13, 2008 kl. 11:02 f m

    Jag håller med dig helt och hållet! Visst är det hemskt när media får företagare att börjar LETA efter kristecken i en annars väl fungerande tillvaro!

  2. 2 Gunilla Nyström oktober 13, 2008 kl. 11:05 f m

    Vad kan jag säga mer än: kommer att bli en spännande onsdagsmorgon när Gunilla Herlitz (vd, chefredaktör och ansvarig utgivare för DI) kommer till vårt (m.fl.) frukostmöte för att berätta om ”Affärer i många kanaler”.


  1. 1 Finanskrisen påverkas (inte?) av DIs krisrubriker « Handelskammarbloggen Trackback vid oktober 15, 2008 kl. 10:08 f m

Lämna en kommentar




Tidigare inlägg

Blog Toplist
web stats